22 septembra, 2007

Návšteva


Prišla úplne nečakane, nepozvaná, nechcená. Neohlásila sa, len zrazu jemne zaklopala a potom udrela. Nie z celej sily. Nebol to jej povestný jediný a definitívny úder. Ale dostatočne silný na to, aby zaúčinkoval a narobil škody. A hlavne vystrašil. Až do ochromenia, až do stavu, keď padáte na kolená a ste schopný čokoľvek sľúbiť, len aby sa uspokojila s tým, čo momentálne získala. A dostala dosť! Má nás v hrsti. Za omrvinky jej milosti sme schopní podpísať aj zmluvu s diablom. Alebo s ňou.

Problém je, že je absolútne nevyspytateľná. Nikdy neviete odhaliť jej zámery. Má tisíce tvárí a podôb. Vie byť rýchla a presná, môže prísť bez jediného upozornenia. Inokedy sa vkráda potichučky a pomaly. Sú prípady, keď je dokonca vítaná a prináša milosrdné vyslobodenie.

Isté je však, že raz určite príde.

Nám sa zatiaľ len pripomenula. Poslala výstrahu.

Priznávam, že sme na ňu pozabudli. Odmietali sme sa ňou zaoberať, obraz jej tváre sme prekrývali mnohorakými farbami života. Zrejme usúdila, že je čas zasiahnuť.

Už ju nesmieme ignorovať. Vtrhla do nášho života a prinútila nás rešpektovať ju.

Poslúchneme.

Verím, že bude k nám milosrdná a brána do jej ríše konečného nekonečna ostane pre nás ešte dlho zatvorená.

16 komentárov:

sas povedal(a)...

femma,najprv som sa zacitala, zvedava, o com to bude.potom ma pochytil strach alebo co to bolo, ale nemohla som prestat citat.
ano, dufajme, ze zostane dlho predlho zatvorena pre nasich blizkych i pre nas!

femma povedal(a)...

sasanka, strach bol , bohužiaľ, realitou mojich uplynulých dní - zdá sa , že je to už našťastie na dobrej ceste!

Pustovníčka povedal(a)...

Mila moja Femmuska, zatial to vyzera na zapecatenu branu, tak hore hlavu. Prve 2 hodiny su kriticke... ale to vies, takze....

femma povedal(a)...

pus, viem, že držíš palce ... dík!

Silviah povedal(a)...

Nikdy na ňu nebudeme naozaj pripravení...

germa povedal(a)...

femma, zataras všetky dvere a okná , nepusti ju dnu. Nech si nemyslí, že môže robiť, čo sa jej zapáči a kedy sa jej zapáči. Veľa sily želám a myslím na teba.

palculienka povedal(a)...

femma, kazdy utlàcia myslienku na nu do ùzadia a potom, ked sa vynori z hmly, je uz mnoho kràt neskoro nieco podniknùt, som rada, ze to nie je tvoj pripad :) tak sa pripàjam k sasanke, nech zostane dlho zatvorenà pre nàs i nasich blizkych

murphy povedal(a)...

strach z JEJ návštevy je asi ten najhorší, úplne paralizujúci...
a prvé hodiny po jej odchode zpredo dverí sú obrovskou úľavou..

motýľ povedal(a)...

tazka situacia, tazke uvazovat v takom stave, cloveku asi zostava len viera a krcovito prosi, prosi, prosi... kym je nadej. drzim vam palce!

ninka povedal(a)...

ano,mna si tiez vylakala.myslim si to iste co murphy alebo motylik. a samozrejme ti drzim palce.

Unknown povedal(a)...

Milí moji, post som napísala týždeň po tom, čo môj muž prekonal infarkt.
Našťastie sa prvotné nepriaznivé prognózy nepotvrdili a dúfam, že sa to bude dobre vyvíjať. Ale strachu sa už asi nezbavím. Ďakujem Vám za podporu !!!

Marcus povedal(a)...

Femm.
Stretol som človeka, ktorý bol pol roka v kóme. Keď sa prebral postupne spoznával ľudí povedal mi, že mu tam na druhej strane bolo hrozne fajn a vôbec sa mu nechcelo naspäť. Odvtedy sa vraj smrti nebojí. Vrátil sa naspäť iba preto, že mu tam ktoosi povedal, že má ešte povinnosť postarať sa o dcéru.

motýľ povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
pluto povedal(a)...

femka, drzim palce, aby sa to vyvijalo k lepsiemu a tebe vela sily a optimizmu.

Aventerra povedal(a)...

Femma, neboj sa...

femma povedal(a)...

marcus, aj ja som čítala o takých prípadoch, napriek tomu... !
som rada, že si tu bol:-)

plutko, ave - ďakujem!