06 októbra, 2007

Modlitba


Venované mame a ...

Ja videla som smutné oči matky

keď k tebe, Bože, nemo pozerá,
okamih šťastia doprial si jej krátky,
špirála života tebou je zborená.

Pre život pod srdcom snívala obrázky,
korálky šťastia na niť navliekala,
do knihy života iba stránky lásky
od teba, Bože, pokorne žiadala.

Jej sny a nádeje na kríž si premenil,
myšlienkam krídla čiernou stuhou zviazal
a dušu dieťaťa navždy si uväznil
do očí muža, čo čisté sníčky spriadal.

Ach, Bože, keď svetlo v duši matky
na cestu svieti v sladkej nádeji,
prosím ťa, chráň ho, nech žiari bez prestávky
a sudičky šťastia nájdu cestu na dlani.

13 komentárov:

Silviah povedal(a)...

Kolobeh života je neúprosný, femma;

každá mama žije svoju lásku, šťastný sen o detskom úsmeve,
radosti i strasti výchovy milovaných detí,
radosti i tieniky (aj tiene)samostatného letu ratolestí,
moment opúšťania všetkého...

O bolesti z prázdneho mieta, ktoré bolo jej, už nevie...
Dáva na nás pozor zo sveta, ktorý nevidíme...

germa povedal(a)...

femma, krásne.

sas povedal(a)...

krasne,ale tak smutne... :(

femma povedal(a)...

silviah, tak nejako to aj ja cítim. Ďakujem.

femma povedal(a)...

ge, teší ma:-)

femma povedal(a)...

sas, niekedy sa aj ja čudujem,ako smutne pôsobí to, čo napíšem a som prekvapená, koľko smútku je ukryté v mojom vnútri. V skutočnosti nie som
depresívna alebo smutná, som skôr pohodový človek / aspoň v to dúfam/.
Už dávnejšie som si naplánovala, že jednu básničku venujem mojej mame. Mala ťažký život, našu rodinu postihli nejaké tragédie a to sa odrazilo aj v tejto básni.Zrejme je to ukryté kdesi vo mne a pomaly to dostávam von.
Ale teší ma, že sa páčilo:-))

palculienka povedal(a)...

femma, pridàvam sa k tym, ktorym sa pàcilo

Pustovníčka povedal(a)...

Femma, rozplakala si ma a privolala spomienky. Akoby to uz nikdy nebolo. Vsetci sa tu mihneme na "chvilku" a zanechavame po sebe stopy, v srdciach blizkych... Niekedy by som chcela vratit cas, zmenit chod veci, alebo aspon dostat sekundy na par nevypovedanych slov .... Krasne si to
napisala. Pripajam sa ku Tvojej MODLITBE. Snad sa jej tam "niekde" ten kriz zivota premenil na "vanilkove nebo " ....

Unknown povedal(a)...

Pus, máš pravdu, aj mne sa žiada mať ešte niekedy možnosť povedať si aspoň pár slov!
snáď niekedy ... raz...

snehulienka povedal(a)...

pridavam sa k spolku obdivovatelov :-D krasna basen

femma povedal(a)...

Pal.: :-))))

snehulienka: vitaj, dík!

luna povedal(a)...

ach,Femma,je to nádherne,na takom malom mieste,tak veľa povedané...

motýľ povedal(a)...

femma, nie je to tak, ako si myslis. ak jej kliknes na avatar,zistis sama.