17 marca, 2007

O tom, ako by som veľmi chcela nájsť tie správne slová




M. Válek


Nite


A nad soľ vzácnejšie sú pre človeka nite,
keď nemá, čím by prišil záplatu
na to, čo bolí, čo má zostať skryté
jak chromá ruka pod rukávom kabátu.


Tisíckrát zamkni všetko, čo ťa trápi.
Do krvi zamkni slovo plačúce,
zo živej vody rozumu sa napi,
na jazvy nehľaď, nehľaď na srdce.


Tým, čo ťa ľúbia, pre ich lásku luhaj.
Rozkolíš zvony poézie v nociach tesknoty.
Na nebi smutných vyjdi ako dúha,
nad cudzím srdcom, ktoré nenôti.


Namiesto commentu pre tú, ktorá je dnes smutná


9 komentárov:

pluto povedal(a)...

nite od valka poznam :D a tesi ma ze sa ti pacia. vitaj do klubu, uz si tu tretia :D samozrejme len ked chces.

femma povedal(a)...

dakujem, rada sa pridám

germa povedal(a)...

ďakujem

sas povedal(a)...

ano, NITE ...moja najoblubenejsia Valkovina... milujem Valkove basne, je to moj naj, naj... slovenský básnik. Tiez som si vycapila tu basen do svojho blogu.. do toho mojho druheho blogu..uplne prve miesto.

Pluto, nezabudol si na maroska? aj on ma rad valka... mnozime sa :))

femma povedal(a)...

sa: takže o tebe hovoril pluto teším sa

mike povedal(a)...

:-D tiez sa mozem pridat, citam ho obcas.

femma povedal(a)...

mike: kedy nás potešíš svojim postom? rada by som si niečo prečítala...alebo mi niečo uniklo?

Pustovníčka povedal(a)...

Femma : vdaka za post, nasla si tie najspravnejsie slova .... vdaka

Maroško povedal(a)...

femma:
U Válka sa na každú príležitosť dá nájsť vhodná báseň, ktorá dokáže vyjadriť naše myšlienky lepšie ako my sami.
sasanka:
Ďakujem, že si si na mňa spomenula :-)