06 apríla, 2007



Smútok

večerný vánok tíško si spieva
za oknom chlad a tma
šedivá clivota svoj plášť rozostiera
do noci hodvábu zahalí ma

cez okno oka do duše nazerá
mnou nezvaný hosť
priplával na vlnách slaného jazera
na srdce vtlačil mi krvavý bozk

mrazivú tieseň ako dar prináša
rozjatrí rany, čo deň mi dal
bubienkom strieborným svoj tanec ohláša
slávnosti smútku prvý takt zadal

v šialenom rytme krúti sa dokola
divoko bubnuje a spieva
dušu mi vyzlieka úplne dohola
udeliť milosť mi, ukrutník, odopiera

do rána tancuje trýznivé bolero
orgie smútku v zamate noci
do rána bolesťou srdce mi horelo
zgniavená duša je v jeho moci

spásou mi je úsvit, čo sen mi prinesie
zatvorí rany, čo deň mi dal
a bozkom na srdce môj smútok zaženie
hlas bubna umlčí, čo pokoj mi vzal

18 komentárov:

revo povedal(a)...

krasna depresia..

femma povedal(a)...

bohužiaľ máš pravdu, neviem čo so sebou...

femma povedal(a)...

revo:tá depka, potvora, rozum mi vzala, však som sa ti ani nepoďakovala
takže - ďakujem:-)

germa povedal(a)...

femma, ja som z nej momentálne von, ale dokedy?

Pustovníčka povedal(a)...

Femma : ale co ten smutok?? Mimochodom, za chvilu ma tymi versami zatienis .... :-))))

femma povedal(a)...

germa:zvláštny jav - akonáhle začnú prázdniny, chytá ma depka
pustovníčka moja - gény, nie?:-):-):-)

femma povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený autorom.
motýľ povedal(a)...

prazdninova depka? cize ucitelsky syndrom? a nedoniesla si si domov pisomky na opravovanie? :)))
Prepac, zlahcujem to, vsak? Pekna basen vysla z tvojho smutku.

femma povedal(a)...

no,no,no,motýlik, nesmej sa mi za chrbtom do očí, dostaneš poznámku!!!
:-):-):-)

sas povedal(a)...

femma, nic si z jeho reci nerob :) aj on prave opravuje pisomky :)a vraj ho to bavi :))(asi preto, ze nemusi)
Ze by ta depka bola z Velkeho piatku?

w-abt povedal(a)...

keď depka rodí takéto veršovanie, tak je celkom znesiteľná :)

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

nádhernáááá...

Pecosita povedal(a)...

depka vacsinou plodi smutnokrasne slova...podobne tymto...
skoda pre nas, ale aj tak ti prajem, aby presla ;))

pluto povedal(a)...

ale no, femuska, depka odide ako prisla, nepodavaj sa jej. kym trva, tak pekne pis basne a potom ju posli het. :-D

femma povedal(a)...

pluto: stačí tvoj komment a už sa smejem - dík

Mr.Wichtig povedal(a)...

ale to neni depka ludia. je to len akysi splin zla nalada a to prejde. depka iba tak lahko nepominia

murphy povedal(a)...

hovorí sa, že najkrajšie básne píšu čerstvo zamilovaní a odmilovaní...
je aj iná kategória?

maxim povedal(a)...

nič si z toho nerob, to je počasím....
Táto časť je super...
Do rána tancuje trýznivé bolero
orgie smútku v zamate noci
do rána bolesťou srdce mi horelo
zgniavená duša je v jeho moci...