22 augusta, 2007

Ach, ten život!


Vždy, keď sa blížili prázdniny a ja som sa na ne tešila hádam viac ako samotní žiaci, môj muž nezabudol škodoradostne poznamenať:

,, Pamätaj, že si vždy o rok staršia! „

Vôbec mi to nevadilo. Mňa sa predsa niečo také ako starnutie netýka. Odmietala som ho akceptovať aj vtedy, keď mi moje zrkadlo začalo veľmi opatrne a po malých dávkach pripomínať, že čas predsa len beží a na svojej púti zanecháva na všetkom, čo mu príde do cesty, nezmazateľné stopy. Zrazu som už nestihla vytrhávať šedivé vlasy a pocit, že akosi zle vyzerám, bol stále intenzívnejší. Keď nepomáhal ani dostatočný spánok či celkom oddychový víkend, musela som kapitulovať a uznať: ,, Je to tu a treba s tým niečo robiť!“

Siahla som po časopisoch, ktoré poskytujú zaručene účinné rady. Len ako sa vyznať v nespočetnom množstve krémov, pleťových masiek a omladzujúcich kúr, keď všetky garantujú 100 percentné omladenie pleti!

Našťastie / či na nešťastie/ som v akejsi televíznej relácii zachytila rozhovor s nestarnúcou pani doktorkou z Ústavu lekárskej kozmetiky. S meravou tvárou, nehybnými očami a neprirodzene plnými perami nápadne pripomínala tváre niektorých večne mladých hollywoodskych / ale už aj slovenských/ filmových hviezd. Múdro radila: „ Kedysi platilo, že žena po štyridsiatke si musí vybrať – tvár alebo zadok. Ak chce mať peknú tvár, musí sa zmieriť s väčšou sedacou časťou. Ak dá prednosť štíhlej postave, daň bude prepadnutá, staro vyzerajúca tvár.“ Stŕpla som – som teda beznádejný prípad.
,, Dnes to už však neplatí,“ pokračovala s botulotoxínovým neúsmevom.

,,Je potrebné udržiavať si postavu a tvár zveriť odborníkom v našom ústave. Lekárska kozmetika dokáže robiť zázraky!“ radila pani doktorka v úprimnej snahe pomôcť slovenským ženám.

No fajn, tak toto beriem. Nebude to ťažké. S postavou som nikdy nemala problém a tak čas, ktorý budem potrebovať na našetrenie tých pár tisícok na vylepšenie tváre / ceny sú dostupné pre väčšinu slovenských žien – mienila odborníčka/ , budem venovať zdokonaľovaniu telesných tvarov.

Siahla som po kolieskových korčuliach. / Vďaka Ti, Pustovníčka!/

Ach, tá voľnosť, ten úžasný pocit, ako keby mi narástli krídla!

Nuž, dolietala som. Na chirurgiu so zlomeným zápästím na pravej ruke. Ale vyplatilo sa. Sympatický ošetrovateľ, ktorý asistoval mladému lekárovi, nechcel veriť svojim ušiam, keď som diktovala dátum narodenia a na moje veľké potešenie vykrikoval: ,, To nie je možné, to ste sa pomýlili! Vyzeráte najmenej o desať rokov mladšia!“ Takže, milé dámy, korčule odporúčam!!!

Na chirurgii som sa celkom udomácnila, pretože ruka štrajkovala a vyskytli sa nejaké komplikácie. Získala som niekoľkých známych , spoznala celú škálu diagnóz a keď sa v čakárni objavila mladá žena so sadrou na pravom zápästí, s účasťou som sa prihovorila: ,,Korčule, však?“ Vždy som uhádla.

Nezabudla som však ani na tvár. Potom, čo mi počas jednej návštevy kozmetického salónu nejaká nielen po kráse túžiaca zákazníčka ukradla peňaženku s celkom slušným obsahom, vzdala som sa možnosti zveriť svoju tvár do odbornej starostlivosti kozmetičky. A nakoniec, veď aj načo, budúcnosť predsa patrí lekárskej kozmetike! Len musím ešte vydržať a keď budem bohatá...

Zatiaľ som si nakúpila omladzujúce masky, ktoré stačí raz týždenne aplikovať na vyčistenú pleť.

Výsledok – nové, na vlastnej koži overené zákony do Murphyho zbierky:

1. Hneď potom, ako si na tvár aplikujete pleťovú masku, určite niekto zazvoní pri vašich dverách.

2. Čím odpudzujúcejšie vyzeráte, tým dôležitejší je pre vás váš hosť.

Napriek všetkému sa nevzdávam a bojujem ďalej. Korčule striedam s badmintonom, občas pridám aj brušáky a aplikáciu masky som presunula do neskorších nočných hodín. Len tých koruniek akosi nepribúda, takže Ústav lekárskej kozmetiky pravdepodobne príde o potencionálnu zákazníčku a nebude mať možnosť presvedčiť svet, že zázraky sa naozaj dejú.

A aby som predsa len neprepadla depresiám z márne vedeného boja, utešujem sa tým starým známym: Človek je taký starý / či mladý/ ako sa cíti. S tým teda problém nemám, to ja by som sa ešte cítila...!

Nič však nie je také jednoduché ako sa na prvý pohľad zdá. Horeuvedená myšlienka by problém starnutia celkom elegantne vyriešila, keby som nebola počula rozhovor s hercom Ivanom Krivosudským, ktorý na otázku, ako vníma starnutie, povedal: ,, Viete, čo je na starobe najhoršie? Že mozog by ešte chcel, len telo už nevládze.“

Ach, ten život! Vždy je to inak, ako človek chce!

28 komentárov:

motýľ povedal(a)...

femma, ake pekne citanie to bolo :)))
len ten obrazok!!! za ten ti davam nedostatocnu :))) lebo neverim, ze je to take zle. ved aj v tej ordinacii na chirurgii si pocula. paci sa mi u zien snaha starat sa o seba, vyzerat dobre stale, sportovat. a to, ze si sa dala na korcule, fiha! parada!!!

Pustovníčka povedal(a)...

Nuz Femma, pri tvojom vyzore by som o takychto "blbostiach" o starnuti a ustave lekarskej kozmetiky ani neminala pismenka na klavesnici. :-)))) A ta tvoja zlomenina ma dodnes mata. Ten pobyt na tej chirurgii teda nebol velmi usmevny. :-((( A samozrejme, ze dodnes nemas chranice, ze? :-)))))) Inak aby som nezabudla, pekny post.

femma povedal(a)...

motýlik, ešte ani nezačal školský rok a ja už mám nedostatočnú :-(( a celkom nespravodlivo, lebo šarpejov milujem, sú krásni napriek svojej zvrásnenej koži - aj ja chcem, aby moje vrásky neprekážali:-)))

femma povedal(a)...

pus, si zlatá
dúfam, že sa zastavíš - korčule čakajú a budú aj chraniče:-)))

motýľ povedal(a)...

femka, nevedel som, ze to je sarpej a ze je to tvoje oblubene plemeno.ako ilustracia sa mi k postu nehodil, preto som ti dal 5 :))) ale zas na druhej strane ti davam vybornu za post a za gramatiku tiez vybornu :)))
moze byt? potesil som ta aspon troska? :)))

femma povedal(a)...

si výborný učiteľ - ak by si mal zaujem - mame volne miesto v škole
/ máme tam len jedneho chlapa aj to nemožneho/
opatrovali by sme si ta ako v bavlnke

inak, potešil - ty vždy!:-)))

luna povedal(a)...

tak tie Murphyho nové zákony poznám:)).
Dúfam,že zápästie je už v poriadku a znova si budeš vychtnávať jazdu na korčuliach ;)

Anonymný povedal(a)...

tak ja som v kozmetike bola len raz, keď mi to deti zaplatili a dodnes neviem, čo tým chceli povedať?!
Femma, ruku na srdce, ty by si chcela v tvári vyzerať ako vyklonovaná?! Ja nie! Mne sa tá pani Dr. vôbec nepáčila. Tiež som to videla. Nemám rada stŕpnuté výrazy tváre. To si radšej nechám môj kyslonasrdený :)

Anonymný povedal(a)...

Femma, verím, že si už ok a lietaš na korčuliach s vetrom o preteky :) ...kedysi som robila v kolektíve čisto ženskom (čosi okolo 100 kusov) a tam som si vypočula kadečo a jednou z debát boli aj také úvahy, ako si napísala a mali sme tam jednu večne vysmiatu žienku, ktorá mala dve životné heslá:
1. "Žena bez bruška, je ako šálka bez uška"
2. "Aj veľká riť vie očariť."

A ty si predsa čarovná (tým nenarážam na žiadnu časť tvojej telesnej schránky), lebo si sama sebou, tak čo riešiš? :)

palculienka povedal(a)...

femma, velmi pekny post, problém s estetickou chirurgiou je, ze ked raz zacnes, tak musis pokracovat, nakolko ùcinky sù docasné ;)
tiez som mala post o mladosti a ako si napisala, jeden (ci dva)ùprimnny kompliment je ùcinnejsi ako plastickà chirurgia, nakolko ta povznesie aj na dusi :))
drahého oblùbenà fràza je: Som taky stary, aky stary sa citim :)

sas povedal(a)...

femma, konecne naspat :))
Pekne uvahy, pekny post. Myslim, ze v skole sa nik neciti staro :)) co je asi jedina vyhoda toho ucitelskeho povolania:))
A myslim, ze na to celé ides po svojom uplne super.Na botulotoxinakov by som fakt kaslala.Ale chránice si kup :)))

Silviah povedal(a)...

vtipné, príjemne a zábavne napísané.
Pred chvíľou som pozerala na moderátorku televíznych novín a ohúrená jej umelým výzorom zrelej barby som užasnuto nahlas (v izbe som bola sama) ani si to neuvedomujúc zahlásila: "Panebože, dievča, kto Ti to urobil?"
Ten krásavec na fotografii je podarený.
:-)

femma povedal(a)...

luna zápästie je v poriadku, len vieš, ,, staršie" kosti sa akosi rady pripomínajú, ale korčule môžem

femma povedal(a)...

germa - budem trochu škodoradostná - tá Dr. vyzerá akosi horšie a horšie - ako napísala Silviah - zrelá / umelá/ Barby
a máš pravdu - síce kyslonasrdená, ale hlavne živá! :-)))

femma povedal(a)...

mornin: vieš, to ma len občas pochytí chuť naháňať čas aj keď viem, že je to márne:-)))
a ozaj, vyskúšam tvoj ružovo - medový recept - možno tento naozaj zaberie
/xixi/ :-))))

femma povedal(a)...

palc: kompliment / samozrejme úprimný/ vždy poteší, len sa mi zdá, že naši muži nato akosi zabúdajú - tvoj je asi výnimka:-)))

femma povedal(a)...

sas: ďakujem
ja by som skôr potrebovala také dobré chrániče na nervy - začína školský rok - nevieš o nejakých? :-))))

femma povedal(a)...

Silviah - smejem sa, keď si ťa predstavím pre tou telkou
ten havko je môj obľúbenec - čím má viac vrások, tým je krajší a vzácnejší - tak nejako by to malo byť,nie?:-)))

Anonymný povedal(a)...

femma, keď vyskúšaš, tak budeš mať tvár ako ruža v rozpuku a medové pery :))

femma povedal(a)...

mornin: vidím, že si aj ty skúšala:-))

Coy povedal(a)...

Vyborny post, naozaj som sa zabavila :)

Anonymný povedal(a)...

femma, pekne hlavne tie Murphyho zakony.to ze vyzeras dobre je fakt a dufam ze genetika ma nesklame.inac najlepsie je ked my dve ideme po ulici a nejaky nas znamy nas zdravi zvolanim: to nie je mozne ako dve sestry!!!len neviem ci nas povazuju za dve sestry v mojom, ci tvojom veku:-)))

tommy povedal(a)...

neviem sice kolko mas rokov ale podla mna su tie omladzujuce kury nanic. Vrasky skratka patria k veku, dodavaju mu dostojnost.

Taka Milka Vasaryova mi je stokrat sympatickejsia ako vsetky tie postarsie, zmalovane, prefarbene a a ponatahovane damy, pripominajuce voskove figuriny...

femma povedal(a)...

Tommy, aj sem si zavítal - vitaj! občas si chodím prečítať tvoju Noc - pekné!

femma povedal(a)...

coy - teším sa, aj u teba je fajn:-))


suza :-)))

Aventerra povedal(a)...

Femma, ja Ti veľmi fandím. Len nedokážem pochopiť, ako môžeš mať také veľké odhodlanie. Pretože ja to nedokážem. :) Ja hľadám jednoduché riešenia. Odsťahujem sa. Nie všade na svete sú totiž ,,dokonalé slečny s dokonalým výzorom". Len u nás. A tu je tá irónia, prečo sa cítim ,,všade dobre, doma najhoršie". A keď to predsalen nevýjde, asi dám na Tvoju radu, vyhrabem z hrobu moje odhodlanie, a kúpim si korčule. :)

lota povedal(a)...

skvely post, femmka.-)
Vdaka za citanie a dufam, ze ruka je uz v poriadku.

mike povedal(a)...

je predsa prirodzene a krasne starnut s milovanou zenou. a ked je krasna dusevne, tieto prirodzene vrasnenia beriem iba ako stopy nasich minulych chvil,zazitkov. tusim s tebou je to v uplnom poriadku :-}