21 októbra, 2007

Spomienka na leto


...keď horoskop neklame...

Obyčajne nevenujem horoskopom v dennej tlači veľkú pozornosť, keďže viem, že väčšinou sú písané na kolene. Čítam ich len pre zábavu a aby som si opäť, už po x-tý krát potvrdila, že to, čo sa v nich píše, je totálna blbosť.

Tak to bolo aj v jednu prázdninovú sobotu. Pobavili sme sa na horoskope môjho muža:

Dobrú náladu,ale aj dôvod na premýšľanie vám prinesie návšteva, ktorá vás vykoľají z bežného života. Témy, o ktorých budete hovoriť, vám umožnia získať iný pohľad na každodenný kolobeh života.

A keďže sme nemali ohlásenú žiadnu návštevu, môj muž len čosi zažartoval o príchode Mesiáša...

Deň prebiehal tak, ako len horúčavy dovoľovali – lenivo, pomaly – a hlavne v tieni a pri vychladenom pohári...

Pred večerom zazvonil telefón. Potešila som sa – bol to starý dobrý priateľ S. ,
s ktorým sme sa však už dávno nevideli. Kedysi som s ním a jeho manželkou D. učila na jednej škole , zblížili sme sa, ale potom sa naše cesty na viac rokov rozišli. Len nedávno našiel S. vďaka stretnutiu s mojím synom opäť cestu k nám. Vymenili sme si maily a nasledovalo pozvanie na stretnutie – že keď bude čas...

S. však nelenil a ozval sa ... či by nám nevadilo, keby prišiel. Jasné, že nevadilo, budeme sa tešiť!

S. sa vôbec nezmenil, ako keby sa ho ubiehajúce roky vôbec netýkali. Len všeličo v našom živote sa zmenilo. Deti vyrástli, dospeli, osamostatnili sa, už je aj vnúčatko na ceste / bohužiaľ nie u nás/. Stále bolo o čom hovoriť, ba muži zabŕdli aj do politiky, neobišli ani aktuálny zákon o cyklistoch v lese.

A prišlo aj na ňu – na Anežku. Nedalo mi, aby som sa neopýtala. Čosi som už
o nej počula.

A S. začal rozprávať. O Anežke, dievčatku, ktoré si zobrali do pestúnskej starostlivosti. Jej životný príbeh je veľmi bolestivý, mama jej umrela, keď bola Anežka ešte celkom malá.
U otca, agresívneho alkoholika, oporu nenašla. Navyše u dievčatka bola diagnostikovaná mentálna retardácia. V novej rodine našla stratené detstvo, láskavé slovo a pokoj, ktorý tak veľmi potrebovala.

Tento krát mal horoskop pravdu. S. mi nasadil poriadneho chrobáka do hlavy!

Hovorí sa, že typickou vlastnosťou Slovákov je závisť. Nuž teda – priznávam, že závidím!

Závidím našim priateľom, že našli v sebe odvahu urobiť to, o čom sme my
/ ja s mojím mužom/ síce ochotní uvažovať v teoretickej rovine, ale...

Keby sa ma niekto opýtal, či by som si vedela predstaviť vychovávať cudzie dieťa, odpoviem bez zaváhania kladne. Kdesi v hĺbke duše počujem hlas /snáď svedomie?/, ktorý pripomína, že preto je človek človekom, že dokáže pomáhať tým, čo pomoc potrebujú... a deťom zvlášť! Celé roky som sa s myšlienkou adopcie či pestúnskej starostlivosti pohrávala, ba pár krát sme sa o tom s mojím mužom aj rozprávali. Ale...len rozprávali! A úprimne priznávam, ku konečnému kroku by sme sa nikdy neodhodlali!

A tak často premýšľam, v čom to je... v čom je rozdiel medzi nami a našimi priateľmi. Čo musí mať v sebe človek, aby prekonal bariéru obáv, strachu a neistoty? V čom to je, že som v myšlienkach ochotná dôjsť až k pomyselným dverám... ale nikdy ich neotvoriť?

Som predsa citlivá, tolerantná, nechýba mi schopnosť empatie, nie som lenivá či pohodlná, viem byť obetavá, súcitím s ľuďmi, ktorí sú chorí či majú iné problémy a som ochotná im pomôcť, som vnútorne presvedčená, že adopcia či pestúnska starostlivosť je vysoko humánny a správny čin, a predsa...

Ja dokonca presne viem definovať to, čoho sa bojím a môžem vymenovať tisíc dôvodov, prečo by som sa k definitívnemu kladnému rozhodnutiu neodhodlala.

Ale v tom je ten problém!

Aj naši priatelia tie dôvody poznajú, aj stovky ďalších adoptívnych rodičov a pestúnov, ktorí popri vlastných deťoch dokázali vychovať aj ,, cudzie".

Oni sa však s nimi dokázali popasovať!

Čo mi teda chýba?!

Čo vám chýba?

11 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

vnútorná sila a presvedčenie, že to je to jediné čo chcem...

Anonymný povedal(a)...

femma, aj toto máme identické. My o tom rozmýšľame už veľmi veľmi dlho a nevieme ako urobiť ten prvý krok...

motýľ povedal(a)...

femma, urcite ti nechyba nic. snad len kustik odvahy alebo pocit istoty, ze tvoje rozhodnutie je spravne.)))

tommy povedal(a)...

myslim, ze taketo nieco sa neda "zavidiet". Chcela si to skratka malo, ak by si to chcela viac, asi by ste to spravili.

Takze je seecko na poradku a tak kao ma byt, hehehehehe..;))))

Inak taketo zamyslania mi sem tam pripominaju scenku z Vojaka Ryana, ked Ryan ako uz stary muz klaci pred hrobom kpt. Millera a pyta sa "Zasluzil som si to"??

Neviem, ci dostanem sancu bilancovat, ci ma smrt neprekvapi..ale ak ju dostanem, chcem aby to bol pribeh chlapa, nie zmrda. Je ale az desive aka je takato zdanlivo jednoducha vec TAZKA :)))

Silviah povedal(a)...

Jednoducho v tom, že vnútorne nie sme presvedčení, že by sme to zvládli.
(To ale neznamená, že by sme boli horší. :-) )

femma povedal(a)...

rosička, som rada, že si už späť:-))
vnútorná sila a presvedčenie - to je práve ten problém - obdivujem ľudí, ktorí ich majú a idú za tým čo si predsavzali...kde na to berú silu?

femma povedal(a)...

germa, no ja by som aj vedela ako, len ...!

femma povedal(a)...

no vidíš , Motýlik,vystihol si to, chýba mi možno to najdôležitejšie...:-)))

femma povedal(a)...

tommy, vidím, že sa nedáš len tak ľahko oklamať, asi je naozaj všetko tak, ako má byť:-))) - mala by som si zrejme každý deň pripomínať to známe
/ tuším biblické/ - Spoznaj sám seba a zostaň tomu verný! koľko ľudí chce byť niekým iným, než je!!!
ale vážne - naozaj im v dobrom závidím - ich odvahu, obetavosť...úprimne ich obdivujem!
dík za ,,scénku" - nenapíšeš o tom post?

femma povedal(a)...

silviah, viem, že vieš!

pluto povedal(a)...

v tomto pripade sa pripajam k motyliskovi, obcas aj on pravdu ma :-D odhodlanie, presvedcenie samej seba a istota bude. potom o tom napis, femuska :-D